Titian Ilmu
Membaca Jambatan Ilmu , Bahasa Jiwa Bangsa dan tuntutlah ilmu dunia dan akhirat :)

Wednesday 10 August 2011

Pengalaman Menghadiri Majlis Perkahwinan

Soalan :
Kamu telah menghadiri suatu majlis perkahwinan. Tulis pengalaman kamu semasa menghadiri majlis tersebut.
Saya telah mengikut ibu bapa saya ke majlis perkahwinan anak lelaki sahabat bapa saya. Setibanya di sana, saya melihat ramai tetamu yang datang meraikan majlis tersebut.
Kami disambut oleh ibu bapa pengantin. Selepas bersalaman, kami diberikan sedikit buah tangan . Saya mendapat sekotak gula-gula. Ibu bapa pengantin kelihatan sungguh gembira menyambut para tetamu. Kami dipelawa masuk ke dalam rumah.
Emak mengajak saya masuk ke dalam rumah pengantin . Bilik pengantin dihias indah dengan pelbagai hiasan yang menarik . Saya nampak banyak hadiah tersusun di atas meja kopi di dalam bilik tersebut. Di luar rumah , telah didirikan bebarapa buah khemah untuk para tetamu menjamu selera.
Selepas itu, saya dan ibu keluar untuk menikmati hidangan yang sungguh istimewa . Kami beratur untuk mengambil makanan . Kami makan di dalam khemah yang disediakan. Pelbagai lauk pauk terhidang di atas meja. Semasa sedang makan, kedengaran bunyi paluan kompang. Saya cepat-cepat menghabiskan makanan.
Pasangan pengantin masuk ke dalam rumah dan duduk bersanding di atas pelamin. Ramai orang mengambil kesempatan mengambil gambar pengantin. Saya turut mengambil gambar pasangan pengantin untuk kenangan.
Ibu mengajak saya pulang kerana bapa telah lama menunggu. Saya sungguh gembira kerana dapat menyaksikan majlis perkahwinan yang sungguh meriah.
Dikarang oleh : Mohamad Afiq bin Mohd Jamil
6 UKM Sk. Sungai Petani,Kedah.

1 comment:

  1. kalau ade nak oder catering boleh visit ig D INAH CATERING atau FB PAGES D Inah Catering-Bukit Beruntung..

    012-2949044..
    servis memuaskan serta harga berpatutan

    ReplyDelete

Daisypath Graduation tickers

Daisypath Graduation tickers

PLeaSe LeaVe YouR CoMMeNt At HeRe..

Nasyid/Lagu Pilihan